ett litet tips

Om dina hyacinter växt sig långa kan man snitta av dom och sätta dom i vas i stället!

   

stjälken fortsätter ca två cm ner i löken, så om man vill ha lite längre stjälk kan man (istället för att skära av stjälken rakt av ovanför löken) skära igenom löken och liksom skala av löken från stjälken.

Tänk på att hyacintens växtsaft kan irritera huden så att tvätta händerna noga efteråt rekomenderas =)


Nu ska jag snart iväg och jobba. Mitt pass börjar 12 idag och slutar 17. Känner på mig att jag kommer sälja många gå-bort-på-glögg-blommor idag =)

pussilago!

Kommentarer
Postat av: Miss*E*

Va kul med en floristblogg sånna gillar vi! :) jag har gått som lärling till florist,men har inget jobb för tillfället.

2009-12-12 @ 17:15:40
URL: http://ericadanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0