C o n v a l a r i a m a j a l i s


Convalaria majalis-Den vackra liljekonvaljen... (bilden är från wikipedia)

Tänkte att jag skulle berätta lite om varför denna bloggen heter convalaria...
Det är så här att när man är florist så får man väldigt ofta frågan om vilken som är ens favoritblomma. För mig har det alltid varit så att jag gillar alla blommor (nästan i allafall) i sitt rätta element! Utmaningen är att alltid frammhäva en blomma så att det blir så vacker som den förtjänar, och när man lyckas blir ju alla blommor underbara på sitt sätt. Så mitt svar på den frågan var alltid undvikande och lite så:... nja.. eh...jag gillar ju alla blommor.. hehe är ju florist....
När jag efter ett tag tröttnade på det så skulle jag bestämma mig för en EN blomma som jag alltid skulle svara på den frågan. Jag funderade..... sedan slog det mig! Liljekonvalen! Så enkel och vacker, fantastik doft, vit och oskuldsfull.
Så därför är min favoritblomma convalaria!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0