Tage Andersen

I helgen när jag var i köpenhamn passade jag självklart på att besöka Tage Andersens butik. Tyvär fick man inte fota inne i butiken.

Det var en helt fantastisk kännsla att kliva in i butiken. Förutom alla vackra skapelser möts man av underbara blommiga dofter, en melankonisk melodi spelas i bakgrunden och då och då gör dom exotiska fåglarna iftrån sig ett gurglande ljud.

Tage har verkligen lyckats med sitt koncept som speglas i allt från personalens kläder till dekorationer och inredningen. Det är verkligen som att kliva in i en annan värld! Jag rekomenderar alla som åker till köpenhamn att besöka butiken, helt klart värt 40 danska kr i inträde!

 





Även om inte Jag och Tage har samma smak och stil tycker jag att hans butik är helt fantastisk och jag blir ändå sugen på att köpa allt som finns där! Det slog mig att det krävs så mycket mer är bara snygga produker i en butik. Det gäller att sälja en kännsla...


Kommentarer
Postat av: Emma

Shit vad häfitgt !! synd att man inte fick knäppa kort där inne!! :P

2010-04-26 @ 18:16:44
URL: http://flowerart.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej! Fin blogg du har :) Jo det är såhär, jag funderar själv på att utbilda mig till florist och undrar om du kan berätta lite om själva arbetet? För- & nackdelar tex?? Hur är det med arbetstiderna? Och är det mycket tungt arbete med att vattna, lyfta osv..? Jag är i valet och kvalet om jag ska göra det eller ej.. Kostar ju mycket pengar osv. Skulle verkligen uppskatta ditt svar! :) svara gärna till min mail isf. Ha det bra! Louise

2010-04-27 @ 21:28:26
Postat av: Emma

Åhh va härligt det ser ut!!!

Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0