dille på orkideér

Den senaste tiden har jag haft dille på orkideér. Inte bara som krukväxt utan mest som snittblomma faktiskt. Det känns lite mer exlusivt att ha en orkidé i en vas än att ha den som krukväxt (för det har ju varenda svensson!). Håller du inte med? Det fina med just Phalaenopsis är att den finns i otroligt många vackra färger och att den håller riktigt bra som snittblomma!

Här nedan har jag dekorerat Sellaginella med just en Phalaenopsisklocka. Jag har satt klockan (som har en liten stjälk) i ett plaströr med lock. Likadant med dom andra blommorna (ljusrosa ranunkel och vinröd germini)
Perfekt att göra med avbrutna blommor! Vem kan motstå dessa ögongodisar?!



Här: Tulpaner och Orkideér i en lyxig vårbukett


Ja... det var allt jag hade att bjuda på den här söndagen... Nästa vecka stundar begravningsbinderier, mer vårpyntning och lite tråkig städning...

Vi ses i morgon!
kramifolia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0