ett personligt farväl

Idag har varit en lång och händelserik dag. Jag har bland annat gjort en kistdekoration.








Material:

  • röd ros, grand prix
  • blå anemon
  • vit pion (tro det eller ej! normalt finns pioner runt maj-Juni)
  • vit ranunkel (ranunkel betyder ungefär "liten groda på latin =)
  • vit tulpan
  • murgröna
  • aspidistra

Jag gjorde dekorationen på plats (alltså direkt på kistan) och den består av tre små "öar" av oasis som jag har täckt med blommor och grönt. Sedan har jag lagt blommhuvuden, framförallt rosor, direkt på kistan. Dom ligger alltså löst. Jag har låtit långa rankor av murgröna slingra längs sidorna (har "fuskat" lite och häftat fast lite rankor med häftpistol) Kunden önskade en slingrande dekoration med mycket som hängde ner...

Känner mig jättenöjd! Det känns väldigt vackert att göra något personligt till en begravning.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0