I ett parallellt universum

Jag har kommit på mig själv med att alltid jobba med parallell stickteknik när jag får göra något valfritt... Vet inte riktigt varför det blivit så... är väl inne i någon slags parallell period. =) Det jag tycker är snyggt/bra med med parallella dekorationer är att man använder stjälkens längd och utseende förutom själva blomman. Många stjälkar blir faktist jättefina och effektfulla om man rensar dom väl.

Här nedan har jag gjort en sorgdekoration med vide och gula kvistrosor.  


På sidorna av oasisen har jag nålat fast aspidistrablad

 



kramifolia


Kommentarer
Postat av: sofia

Hejsan!

Jag följer din blogg och det är jätteroligt att du lägger in bilder på det du gjort. Jättefina grejer gör du :)



Jag går just nu som lärling till florist. Kom på försent att det var detta jag ville göra.. hur länge har du jobbat som florist? Gick du någon skola?

2010-01-31 @ 20:25:10
Postat av: Malin convalaria

Hej Sofia! Jag har jobbat som florist i snart 7år (oj vad det lät länge!)Jag gick en treårig gymnasielinje, hantverk florist, på De la gardie gymnasiet i Lidköping. Förra året tog jag Gesällen. Sedan har jag tävlat lite, vilket är VÄLDIGT Lärorikt och kul! ...och så har jag gått lite småkurser på Interflorauniversitetet. =) Kramifolia

2010-02-01 @ 14:33:21
URL: http://convalaria.blogg.se/
Postat av: sofia

Tack för svaret :)

Vad roligt! Jag önskar att jag också hade pluggat till florist i gymnasiet.. det verkar vara väldigt få skolor där man kan komma in och börja plugga efter gymnasiet, antingen har man behövt gått nått hantverksprogram eller så har man behövt betala hela skolan själv, vilket jag inte kan..



Jag ska snart väg på interflorakurser i Sthlm, steg 1, steg 2 och steg 3 har jag för mig att dom hette. Det ska bli jätteroligt, men jag är ganska nervös.. har du nått tips jag kan ta med mig?



Interflorauniversitetet, finns det några krav för att man ska få gå på kurser där?



Kram



2010-02-01 @ 15:21:26
Postat av: Malin convalaria

Hej igen Sofia!



Mitt bästa tips är att gå in med inställningen att du verkligen vill lära dig det dom lär ut på kursen! Ta till dig ALLT! kritik, positiv och negativ, och tänk inte att du måste vara bäst eller att du inte får "göra fel" Självklart ska du göra ditt bästa men det är på felen man lär sig.



interflorauniversitetet (eller Interflora academin som det numera heter) Är till för alla som jobbar i, eller äger en butik som är ansluten till Interflora på något sätt. Tror inte att dom har några andra krav på utbildning... det är ju därför man kommer till dom, för att få utbildning.



Interflorakurser... antar att det är interfloraacademin som arrangerar dom...



Kramifolia



2010-02-02 @ 12:48:56
URL: http://convalaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0