brudbuketten som är med i göteborgspostens bröllopsbilaga idag!

Uppdraget var att skapa en brudbukett från mig till kronprinsessan.
Jag tänkte att jag ville skapa en bukett som var lekfull i kontrast till den strikta slottsmiljön. Jag utgick från den klassiska droppformen men ville göra något annorlunda. Ringen som sedan "rinner ner" till en droppform är symbolen för äktenskapet och evigheten.  
 

Materiallista:

  • Anthurium
  • Phalaenopsis
  • Hypericum
  • Hyacintklockor
  • Frittelaria
  • Ceropegia




matchande korsage.


Kommentarer
Postat av: Camilla

härligt Malin! hoppas hon har nåt liknande!! lycka till med arbetet i stockholm! kram

2010-06-12 @ 18:48:32
URL: http://kreativacamilla.blogspot.com
Postat av: anna rath

Hej! Måste bara säga att din blogg är väldigt inspirerande! Jag är en tjej som efter sommaren ska börja mitt tredje år som floriststuderande, och jag ska göra min debuttävling den 29e augusti i Göteborg, tänkte om du har några tips och trix att dela med dig av? Maila gärna! Kram Anna :)

2010-06-13 @ 11:45:20
URL: http://rath.blogg.se/
Postat av: Lulle

Skitfin brudbukett :)Väldigt inspirerande måste jag säga...

2010-06-16 @ 21:08:05
Postat av: pia

Vad du är duktig Malin!!!!!!!!!! kram moster

2010-07-10 @ 20:40:13
Postat av: Malin Convalaria

Tack för alla fina komentarer! =)

2010-07-11 @ 12:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0