Bröllopsveckan måndag

Då var det redan måndag och det känns som om den senaste veckan bara flygit iväg. Det har varit fantastiskt roligt och spännande att få jobba tillsammans med så många duktiga florister. Och att vi jobbade på slottet var inte så tokigt det heller. Eftersom det rådde totalt fotoförbud inne på slottet så har jag inga privata bilder att visa men jag ska se om jag kan få med några officiella bilder. Jag hade tänkt att jag skulle skriva lite om mitt arbete en dag i taget. Det kanske tar några dagar att få ihop min lilla berättelse men ni får allt ha lite tålamod!

Då börjar vi från början...
Projektledaren för hela kalaset var Claes Karlsson (jobbar för hovet som bla. florist) Det var Claes som gjorde kronprinsessans brudbukett och en av dom som bar släpet.
Under Claes hade vi fyra gruppchefermed var sitt ansvarsområde:

  • Tomas Kallin - slottet
  • Nicklas Jensen - Drottningholm
  • Johan Pettersson - Kyrkan
  • Pia Svahn - Riksalen  (nej, jag är inte släkt med Pia)

superflorister allihop!

På måndagen blev vi indelade i grupper. Jag hamnade i en mysig liten grupp med Tomas som gruppledare. Det var jag, Lars, Ulrika, Marianne och Nils från Norge(jobbade äver för det norska kungahuset.) Vi skulle jobba på slottet med festvåningen och gästrummen. Vi fick reda på tema och design på bröllopet och jag var väldigt förväntansfull. Det liksom kliade i fingrarna och man ville bara sätta igång! Jag tror att alla kände så. Tillslut kom det blommor så alla gick till respektive grupp. Min lilla grupp traskade upp till blomsterrummet (vilket hade varit Oscar II:s toalett), på självaste slottet medans de andra antingen åkte ut till Drottningholm eller stannade i floristtältet på slottsgården. 
 
Vi snittade blommor och förberedde oasis. Sedan fick vi följa med på en liten tur i slottet för att se var vi skulle sätta alla blommor. Vi var blandannat i Gustav III:s sovrum, vita havet och vickningsrummet. Jag blev alldeles hänförd av rummen med massor av guld och vackra målningar och tyger. Vi vågade knappt andas! 

Det var allt för nu... fortsättning föjler


Kommentarer
Postat av: Susanne

Det skall bli roligt att höra om allt när du kommer till Hamburgö.

2010-06-21 @ 13:04:33
Postat av: Tina

spännande spännande! jag väntar förväntansfullt på fortsättningen på blomstersagan.! ett plus för björkarna i entrén där gästerna gick igen till middagen. va helt fantastiskt vackert. enkelt och oskuldsfullt...

2010-06-21 @ 22:15:20
URL: http://vitsippedagg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0