Elmia Flower Grand Prix

Den här gången gick det inte så bra för mig på tävlingen. Jag slutade på femtonde plats, sämsta placeringen hittils. Men det är ingen ide att hänga läpp för det. Det är bara att ta nya tag och komma igen nästa gång!

Första uppgiften var en brudbukett
Andra uppgiften var valfri bukett/dekoration/arrangemang
Temat för båda uppgifterna var vardagssurrealism

Här kommer några av bidragen som jag tycker var bra.



















Det här är mina bidrag
Buketten blev jag inte alls nöjd med. Hade en plan från början men som inte funkade. Eftersom det var ont om tid var jag ju tvungen att sno ihop något.... Dagens Lärdom - Gör aldrig aldrig något som du inte är säker på att det funkar. Testa gör man hemma!  




Brudbuketten var jag ganska nöjd med. Fick väldigt mycket teknikavdrag dock . Speciellt för att buketten var framtung. Lärdom - Tänk på att den faktiska balansen har STOR betydelse.


Som sagt - Träna mera och ta nya tag!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag tyckte du gjorde jättefina grejer! Jag tycker alltid att du är jätteduktig! Hade tänkt säga det till dig igår, men jag hann inte/ vågade inte. Jag satt bredvid dig på fikat!

2010-10-07 @ 19:01:11
Postat av: Lotta

Hej! Var och tittade på er alla tävlande florister igår. Blev verkligen full av beundran, så mycket inspiration och nya idéer jag fick! En fråga bara vem vann? Hann tyvärr inte stanna till slutet...

Tacksam för svar! Lotta

2010-10-07 @ 20:51:09
Postat av: Camilla Rosén

synd att det inte gick bättre... men som du själv säger, det är lärorikt!! Kul att så se lite bilder därifrån, vi missade att det var dax för Elmia flower grand prix... borde väl haft bättre koll...



må så gott, tack för en härlig blogg!

kram Camilla

2010-10-07 @ 21:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0