Franska tulpaner

Så elegant och vackert! Som ni säkert vet är det dom långa eleganta tulpanerna som vi kallar för franska tulpaner. Men jag undrar varför heter det just franska?? Var det en fransman som började odla dessa långa krispiga skönheter? Eller är det franska luften som får tulpanerna att skjuta i höjden, haha...  Jag har verkligen ingen aning! Någon av er smartisar som vet? I så fall, let me know =)





Här har jag arrangerat Franska tulpaner i en hög cylindervas med steelgras. Så enkelt och fint som jag gillar det.

Blomstrande måndag på er!

Kommentarer
Postat av: Malin

Va snyggt! Jag har nyligen börjat följa din blogg, så roligt med inspiration. Du gör så fina saker! :)



Malin

2011-01-31 @ 17:03:37
URL: http://malinjo.blogspot.com
Postat av: christina

Hej! Egentligen ar det hollandska tulpaner som drivs upp i sodra Frankrike,mer sol varme alltsa. De finns ju bara nu en kort tid, har sjalv tre stycken har pa mitt bord, supervackra! Bor i norra Belgien just vid den hollandska gransen. Hoppas vintern snart ar slut dar i norr, har skymtar varen runt hornet!

2011-02-21 @ 15:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0