Tankar om hösten

Som ni kanske vet vid det här laget är jag mammaledig med min dotter Alva. Det har jag tänkt att vara fram till nyår i allafall, sedan får vi se. Men det händer saker i höst som man bara inte får missa. SM-kvalet till exempel!
Jag har anmält mig till seniorklassen i Alingsås (10-11 september)

Nytt för i år är att Interflora öppnar upp för alla florister att vara med att tävla. Förut har bara florister som är anslutna till Interflora fått deltaga. Jag tycker att det är toppen! Tror att detta kommer att höja kvalitén på arbetena som görs (och då bör det tilläggas att det brukar vara mycket hög kvalité på arbetena) Dessutom är det mer rättvist att vinnaren kan kalla sig svensk mästare om alla får vara med!
Extra spännande är det också att jag nu tävlar som senior. Ännu större utmaning då man ska "upp och slåss" med dom mest erfarna, florister som jag ser upp till.

Läs mer om SM i blomsterbinderi här!


Här är ett av mina finalarbeten från SM 2010

Inte nog med det! Jag har också anmält mig till Elmia Flower Grand Prix som går av stapeln 11oktober i Jönköping i samband med Elmia Garden 2011 Där är det begränsat antal platser så det återstår att se om man kommer med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0