orkidétips

Har haft bloggtorka i några dagar... ibland blir det så. Inspiration som tryter och ork som saknas... men nu struntar vi i det och går vidare! 

Tänkte dela med mig av ett litet tips om orkidér. Jag tycker att det är ganska fult med blompinnarna som kommer med som stöd när man köper en orkidé. Snyggast är ju om orkidén får växa fritt utan den där stela blompinnen. Men ibland så behövs ju ändå det är stödet. En variant är ju att byta ut blompinnen till en snyggare dekorationspinne, kanske i en matchande färg, eller en vacker naturgren.
Ett annat tips är att helt enkelt binda upp stänglarna i varandra som jag har gjort nedan. Jag har använt ett vanligt snöre men man kan absolut lyxa till det med ett vackert sidenband.
 




Må väl
Med blomstrande hälsningar
Malin

Kommentarer
Postat av: Emelie

Håller absolut med! Så fort orkideer kommer hem till mig så åker pinnarna bort! Om jag absolut måste så anvånder jag grenar/pinnar som jag hittat på stranden, sådär fint slipade av havet.



Så ... Släpp orkideerna loss, det är vår !(?)



Kram

Emelie

2011-03-23 @ 21:57:29
URL: http://svenskablomsterbloggar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0