Chrysanthemum x 5

Tänkte slå ett slag för en fantastik blomma, nämligen Chrysanthemun, eller Kryss (X) som vi florister ofta säger. Finns i massa olika färger och sorter. Hållbar och lättskött är den också! I denna bukett har jag använt 5 olika Kryss (Anastasia, frilandskryss, 2x santini och "vanlig" Chrysanthemum)

Kryss vill ha kallt vatten (trots mellanhård stjälk) Jag har lärt mig att bladen håller sig lite spänstigare då. Men jag brukar ändå ta bort mycket av bladen för att framhäva blomman.




Visst blir det härligt och vackert med dessa olika former som ändå har en gemensam nämnare!


Kommentarer
Postat av: Superwoman

Hej Malin!



Jag är florist och håller precis på att starta upp en enskild firma. Skulle gärna vilja tävla, har tävlat på Liseberg och Elmia innan, men då jobbade jag i butik. Vart hittar jag tävlingar? Finns det någon sida på internet eller hur går det till?



Tack för en fin blogg!



Med vänliga hälsningar Lisa Holmgren

2011-11-13 @ 08:12:01
Postat av: Malin convalaria

Hej Lisa! Det beror på vem som håller i tävlingarna. Jag jobbar i en butik som är ansluten till interflora så jag får mycket info därifrån.

Det finns ingen samlingssida med tävlingar vad jag vet (men det är en bra idé och skulle kanske behövas!) Det finns ju inte jättemycket tävlingar heller. Det bästa är nog och kolla med: Munkeröds floristutbildning när debutanttävlingen på Liseberg är, Elmia Garden när Flower grand prix är och interflora när det är dax för sm-kval.

Håll ögon och öron öppna..

lycka till

/Malin

2011-11-13 @ 18:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0