Lucka 15 - Mosshjärta

Borta bra men hemma bäst! Visst är det härligt att komma hem. Extra härligt om man har en inbjudande entré med ett vackert mosshjärta! Åh, vilken tur att det är just hur man gör ett mosshjärta som jag ska visa er idag!
 
 
 
Till detta behöver du:
  • Tidningspapper
  • spoltråd (ståltråd)
  • grönmossa
  • garn
  • sånt du vill dekorera med tex granris, vide, kottar, eukalyptus. 
 
Börja med att forma en hjärtform med tidningspapper som du lindar ganska hårt med spoltråden. Tänk på att hjärtat "sväller" när mossan kommer på.
 
När formen är hyfsad (den behöver inte vara perfekt, än) börjar man linda på flak av mossan. Täck hela hjärtat med mossan så har du en bra grund som du sedan kan dekorera.
 
Du kan börja fästa en del pynt med spoltråden men det går lika bra att börja med garnet nu. Se nu till att formen är så perfekt som du vill ha den. Sedan tar du garnet och lindar fast resten av dekorationerna. 
 
Garnet är inte bara till för att hålla dekorationerna på plats. Det är ju en dekoration i sig! Jag har till exempel lindat extra mycket på "svansen" för det tycker jag är fint! 
Lätt som en plätt och hur fint som helst att lägga vid entrén!
 
med blomstrande hälsningar
Malin
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Så fint!
Vill göra ett likadant! Får bli efter julen när jag har lite tid över :) Fint att börja nya året med.

2012-12-15 @ 12:26:05
URL: http://sofiesblommor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0