Lucka 21 - Paketinslagning

Har ni handlat alla julklappar än? Visst är det väl härligt att sitta och slå in paket med lite ljulmusik i bakgrunden och ett kryddigt julte att sippa på. Jag älskar att slå in paket och visst blir man glad när man får en vackert inslagen present. Idag tänkte jag dela med mig av mina bästa paketinslagningstips. Låt dig inspireras!
 
 
  • Regel nummer ett: Det finns inga regler! Använd fantasin och dekorera dina paket med oväntade material.  
  • Var noga med att ha lagom stort inslagningspapper för ditt paket. 
  • Wellpapp är ett bra hjälpmedel för att få bättre grundform på det du vill slå in. Dessutom skyddar det och är vädigt snyggt att dekorera med (!)
  • Lek med kontraster. Mörk/ljus matt/blankt mjukt/hårt osv
  • Botaniskt material gör så mycket! En liten kvist vintergrönt är hållbart och så lätt att knyta fast!
  • Kom ihåg att det behöver inte vara dyrt att slå in fina paket! Ta sånt du har hemma. En dagstidning eller sidorna i en gammal bok kan bli det vackraste pyntet.
 
Vad är ditt bästa paketinslagningstips?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0