räddad från komposten

Förra veckan läste jag ett inlägg Emelie Ekborgs blogg svenska blomsterbloggar. Det handlade om hur Emelie räddade en ros. En riktig solskenshistoria!
Så hände det sig att jag just idag var med om något liknande. Jag och Alva var ute på en promenad i skogen. Plötsligt fick jag syn på en vacker pelargon i en komposthög! Jag funderade en stund om jag verkligen skulle ta den. Men floristnörden innom mig kunde inte låta bli! Så nu står den där i köksfönstret och ler mot mig. Och jag ler varje gång jag ser den.
Tänkte passa på att tipsa er om att man faktiskt kan ta in sina sommarblommor som snitt nu när man vill plantera om till höstblommor. Sätt i en vas och njut lite till.
 
med blomstrande hälsningar
Malin
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det gjorde du helt rätt i! Visst är det skönt att det kan få bo i ditt köksfönster istället för ensam o övergiven i en komposthög ;) Kram Emelie

2012-09-25 @ 00:14:39
URL: http://www.svenskablomsterbloggar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0