brudbukett amaryllis-spira

Ni har inte tröttnat på brudbuketter än väl? Här kommer nämligen ytterligare en. (ursäkta bildkvalitén, hade inte kameran med så ni får hålla till godo med iphone bilder) Dagens brudbukett är en elegant, stiftad spira. I en stiftad bukett har man skurit bort stjälken och ersatt den med tråd och floratejp. Jag älskar stiftade buketter för att de utsrålar elegans. En underskattad teknik som visserligen tar lite tid men man får ett fantastiskt resultat. Ett hantverk ut i fingerspetsarna! 
 
Här kommer materiallistan:
  • Amaryllis appel blossom
  • Amaryllia Misty
  • Amaryllis Limona
  • Fresia
  • blad från Guzmania
  • organsaband
  • pärlnålar
Jag har en förkärlek till söta avslut, gärna med en pärla. 
Önskar er alla den bästa av fredagar!
med blomstrande hälsningar
Malin

Kommentarer
Postat av: Anielle

Hej Malin!
Har inte kollat in varken instagram eller din blogg på ett tag nu och usch vad besviken jag blev på mig själv nu när jag såg att jag missat er bröllopsvecka, katastrof!
Ser magiskt ut, nästa år får ni skicka ut ett memo! :D
Hälsa alla och kram på dig!

Svar: Hej! Ja, det var synd att du missade det. Det finns ju bilder här på bloggen och på instagram malin_svahn och lafleuriste (men det vet du ju redan ;) Jag ska hälsa! Kram
Malin Svahn

2013-02-11 @ 23:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0