brudbukett ljuv

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta är min personliga favorit! Veckans andra brudbukett bjuder på ljuv romantik. Perfekt form och enkelhet utan att bli tråkig. Limoniummanchetten gör det hela blommigt och inramat. Gillar verkligen att använda "blommigt" i stället för grönt. Hade varit lika vackert med brudslöja. Kanske hade det till och med blivit ännu mjukare i sin helhet.
 
Material
  • vit limonium
  • två sorters kvistros (vet tyvär inte vad sorterna heter)
  • phalaenopsis 
  • pärlnålar
  • spets
  • lim 
  • floratejp
  • oasishållare

Även denna brudbukett är gjord i hållare (oasis) Här har jag förlängt skaftet med ståltråd och floratejp. Sedan har jag limmat vackert spetsband. 
 
Man kan nästan tro att buketten är stiftad men den är alltså gjord i hållare. En del av limoniumen sitter i oasisen men det yttersta lagret är tejpat direkt på hållarens skaft.
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh... Den här gillar jag både till färg och form. Underbar!!! Snyggt med manchetten av limonium, mycket fint. Tack för allt fint du delar med dig av. Mvh Jessica- Tidaholm

2013-02-05 @ 19:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0