Mitt 2012

 Ja, då var det väl dags att vakna upp ur "koman" Den här julen tog hårt på min krafter. Supermycket att göra i vanlig ordning plus att jag började min "ledighet" med magsjuka. Inte så kul men det blev jul i allafall och vi fick träffa nära och kära och äta massa gott. Vet att jag är en vecka sen men jag tänkte ändå framföra en liten årskrönika som jag rätt och slätt snott från Saras blogg Precis som mina vänner Sofie och Emma också gjort.

 

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Jag blev husägare (bostadsrätt). Jag tävlade första gången som senior i SM i blomsterbinderi. Jag inledde ett samarbete med tjejerna i floristpanelen som även resulterade i en adventskalender. Jag gick också en tenniskurs.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, min bästa vän fick en guldklump som heter Olle! Fler vänner väntar barn som kommer 2013!

Dog någon som stod dig nära?

Nej

Vilka länder besökte du?

Jag såg mig om i vårt avlånga land.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Inte direkt. Däremot kommer jag nog sakna den långa semestern jag hade 2012. 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

12-12-31 11-12-31 Då förlovade vi oss, jag och min kärlek! Rättelse:  (Ja, jag vet att det var 2012 jag skulle recencera nu men det kändes mer som att vi började 2012 med att vara förlovade sarare än avslutade 2011, om ni fattar..) hihi, lite förvirrad i vanlig ordning.

Vad var din största framgång 2012?

Karriärmässigt var det vinsten i Elmia flower grand prix. Familjemässigt var det förlovning och husköp. 

Största misstaget?

Att jag tar på mig för mycket ansvar... klychigt, jag vet. 

Bästa köpet?

Vårt fina lilla hus!

Vad spenderade du mest pengar på?

Huset...

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Mycket! Min dotter gör mig alltid glad. Förlovingen. Husköp. Vinsten i flower grand prix. Maria och Per fick sin Olle. Att Lotten och Johan sa ja till varandra och jag fick vara en del av deras stora dag och jag fick designa Lottens brudbukett.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Här kommer Pippi Långstrump?

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det har varit ett bra år. Både upp och ner men mest upp!

Vad önskar du att du gjort mer?

Lekt med min dotter. 

Blev du kär i år?

Kärare och kärare för varje dag!

Favoritprogram på TV?

Homeland, Så mycket bättre, På spåret.

Bästa boken du läste i år?

Jag har faktiskt läst en bok i år men den var inte särskilt bra! Kommer inte ens ihåg vad den heter...

Största musikaliska upptäckten?

Asså... jag har varit ovanligt dålig på just det i år.

Något du önskade dig och fick?

En altan. Den skall byggas i vår (!) Hur lycklig får man vara!? fortsäning följer...

Något du önskade dig och inte fick?

Fred på jorden?

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Hade kalas med släkten som också kollade in huset för första gågen. Mycket trevligt.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mindre stress, mer familj.

Vad fick dig att må bra?

Min familj och mina vänner. Att komma bort från lägenheten. 

Vem saknade du?

Familj och vänner

De bästa nya människorna du träffade?

Träffade många. Men Olle tar förstaplatsen!

Mest stolt över?

Att vara mamma till Alva. Att jag vågar tro på mig själv och vågar tävla i mitt yrke.

Högsta önskan just nu?

Att energin och inspirationen ska återvända och att 2013 blir ett år fyllt av glädje!

 
 
Välkommen 2013! 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tänker vara jobbig nu, men ni förlovade er inte 12-12-31, eller hur! Mer 2011-12-31 :D:D

Svar: haha, noga då!! ;) Ja men jag tänkte mer att jag började året 2012 som förlovad sarare att avsluta 2011.... aja kan ju inte bli rätt jämt. Kram
Malin Svahn

2013-01-07 @ 23:08:51
URL: http://annasvahn.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0