smått och blått....

Ny toablomma inför helgen... Tänkte att jag skulle välja en bukett med andra färger än rosa eller orange den här gången... mitt sinne fastnade för rogivande blått

Jag har valt en söt vårbukett med:

  • pärlhyacint
  • blå hyacint (doftar ju sååå gott!)
  • blå anemon




Härligt att det är lite olika nyanser på blommorna tycker jag! Gillar när man "bygger ut färgskalan" här har jag ju fått med allt från den pytte-pytte-lilla vita kanten på pärlhyacinten till det nästan svarta i anemonens mitt. ...och därimellan såklart olika blå/violette nyanser.

När jag tänker efter så har jag fått meden hel del kontraster i buketten

ljus-mörk
rund-platt
toppig-klockform (blomformen)
stor-liten
matt-blank (hårig-slät)

Tänk så bra det kan bli fast man inte ansrtänger sig!

Det var allt för ikväll!
Kramifolia


Kommentarer
Postat av: Matilda

spiralen får du inte godkänt för Malin ;-P men den va jätte söt annars:-)

2010-01-29 @ 12:15:23
Postat av: Lillasyster

nays, jag är back on track med min blogg nu, så in med dig dit :D

2010-01-31 @ 11:41:27
URL: http://anabu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0