nytt i fönstret

 
När jag var på visit på jobbet igår kunde jag inte hålla mig från att köpa med mig lite vacket hem. Det blev en skir Adiantum och två stycken Kalanchoe och ett fång med snittblommor. Adiantumen är en ormbunke och vill därför stå skuggigt och fuktig. Den ska tydligen vara lite krävande... så vi får väl se hur långlivad den blir hemma hos mig (fortsättning följer...) Kalanchoe är en klassiker. Supertålig, blommar länge och finns i massor av färger och utseende. Krukväxterna fick stå i terrakottakrukor. Eftersom det är hål i botten på krukorna får dom stå i skålar av pressglas som jag har fyndat på loppis. Fin kontrast med den ruffa terrakottan mot transparant glas. Bökerna och vaserna är också loppisfynd. I vaserna står en Dhalia och några cosmos (chokladblomma). Som ni ser gillar jag att gruppera. =)
Så vad tycks om min lite ruffiga sensommarstil?
med blomstrande hälsningar
Malin

Kommentarer
Postat av: Emma Forsgren

Så fint!! Jag anar dessutom en helt fantastisk terrass där i bakgrunden . Så roligt för er med ert nya hus. :-) när jag är i Göteborg kommer jag gärna och hälsar på om jag får. Kramar

Svar: Tack! Du är alltid välkommen.Kram
Malin Svahn

2012-08-30 @ 20:46:27
URL: http://lavendulas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0