Ljunghjärta av galge



Tänkte bjuda på lite lördagspyssel. Du behöver:

  • 1st trådgalge
  • 1-2 plantor med ljung
  • floratejp
  • dekorationstråd
  • vackert band
  • verktyg: tång, avbitare och sax

  1. Börja med galgen som kommer bli själva stommen till hjärtat. Forma den med händerna och med hjälp av en tång. Det är viktigt att få till en jämn och snygg form. Små ojämnheter kan man dock dölja med ljungen sedan.
  2. Som ni ser på bilden nedan har jag gjort en liten extra "snutt" med dekorationstråden för att få en snyggare design på mitt hjärta.
  3. Sedan floratejpar jag hela hjärtat (allt som ska täckas med ljung) för att få lite bättre fäste.
  4. Nu är det dax att linda på ljungen med dekorationstråden. Jag har valt en lila tråd eftersom jag vill linda ovanpå ljungen och då får tråden gärna synas. Svårigheten ligger i att få en jämn och fin fördelning på ljungen så att den inte blir tjockare på vissa ställen. Jag använde mig av två plantor av ljung med olika nyans. Dock räcker en planta för at göra hjärtat.
  5. För att ljungen inte skulle spreta så mycket linade jag ett extra varv med dekorationstråden. Det är naturligt vis en smaksak.
  6. Jag valde att dekorera med ett enkelt band med en enkel roett.
  7. Så var hjärtat klart! Vacker att hänga på dörren eller inne i köket på väggen, som jag ska göra.

Trevlig helg!




Kommentarer
Postat av: mamman

Den gillade jag mycket. Kram

2011-09-24 @ 18:20:52
Postat av: Susanne farmor

Vad fin den är. duktiga du.

2011-09-24 @ 18:41:40
Postat av: sam

Wii, mer sånt här!

2011-09-26 @ 10:43:02
Postat av: Carolina

Tjusigt :)

2011-09-29 @ 15:52:48
Postat av: Camilla Rosén

tack för tipset Malin!! kramis

2012-09-05 @ 17:25:05
URL: http://kreativacamilla.blogspot.com
Postat av: lotti krantz

Åhhh du är lika duktig som vanligt Malin,fint <3

2012-09-05 @ 17:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0