Att sova sött

Vi vet alla att det är viktig att få sin skönhetssömn. Kanske att man som småbarnsförälder uppskattar en god natts sömn lite extra. I vår förra lägenhet hadde vi inte särskilt bra ordning i vårt sovrum. Det var skötbord, spjälsäng, byrå, 2 nattduksbord  på samma sida sängen (!) ...allmänt rörigt.
Nu i vårt hus har vi liksom prioriterat vårt sovrum. Alva har ett eget rum där hon sover större delen av natten. En inbygt garderob gör att vi får undan alla prylar och kläder. Det känns harmoniskt och jag sover som en prinsessa.
 
Det är väldigt smala föntserbädor i vårt hus så det krävs lite smarta lösningar om man som jag vill ha blommor överrallt ;) I sovrummet passade det perfekt med vita orkidér med ljunglila tunga. Jag hade två planor i kruka som så snällt blommade trots "semesterbehandling" Jag skar av stjälkarna och använde dom som snitt i stället. Håller i princip lika länge som i kruka. Det är ett tips till er som har rangliga blommande orkidér, våga kapa!
 
med blomstrande hälsningar
Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0