Året som gått 2011

Det är rätt kul att gå tillbaka i arkivet och kolla vad man har haft för sig året som har gått. 2011 har varit ett fantastiskt år!
  • Januari: Det mesta jag gör i blomväg handlar om tulpaner. Jag åker på en härlig vintersemester till Idre. Passar bra med lite semester när julen är över och min mage växer (inte bara av julmat!)
  • Februari: På bloggen visar jag mycket begravningsbinderier, anorlunda modeller. Jag kör färgtema på Toablomman. Alla hjärtans dag bjuder på kärleksfulla buketter. Bebisen i magen får en kusin.
  • Mars: Jag verkligen längtar efter sol och vår! Jag pyntar med lökväxter och går på en mycket trevlig snödroppsutställning på trädgårdsföreningen. Jag gästbloggar på svenska blomsterbloggar och får några nya läsare här på bloggen.
  • April: Våren är här! jag plockar vitsippor och går på en utställning som heter vivor och violer (blev en besvikelse då arrangörerna glömt att vattna så mycket slokade!) Blir inspirerad av Interfloras vårinspiration. Jag går på mammaledighet. Min älskade dotter Alva föds på självaste påskafton och ordet kärlek får en helt ny innebörd.
  • Maj: Det är lugnare på bloggen. Jag har fullt upp med att vara mamma och njuta av min bebis. Kikar ändå in på liseberg där det är trädgårdsdagar och träffar flera kollegor på hattparaden (Jag deltog alltså inte utan agerade publik)
  • Juni: Mycket festligheter. Midsommar, systers student och Kusin Filips dop.
  • Juli: Fotar mycket med nya kameran. Har supermysigt på semester med min familj. Blir sugen på egen trädgård.
  • Augusti: Försöker hålla igång bloggen så gott det går. Sätter upp mål för hösten. Tävlingar, blogga och gå ner 8kg (6kg avklarade, 2kg kvar)
  • September: Convalaria (gilla) och la Fleuriste (gilla) skaffar facebook. Tävlar i SM-kvalet i Alingsås, denna gång som senior, vilket resulterar i fina arbeten och en plats i SM 2012!
  • Oktober: Bloggen har sin första tävling (och hittills enda) där jag i samarbete med la Fleuriste lottar ut vattenpärlor. Bloggen firar 2år! hurra! Tävlar på Elma Flower Grand Prix och kommer på 7:nde plats.
  • November: Jag fyller år och får massor med fina blommor och presenter. Jag får göra årets enda brudbukett. Går på julvernissage på la Fleuriste.
  • December: Julpssel och paketinslagning. Sofies blommor gör ett repotage om mig. Som den bästa avslutningen på året Förlovar vi oss, jag och min älskling.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härligt att läsa om ditt år Malin, det har hämt mycket minsann! Och stort grattis till förlovningen!

Kram Sofie

2012-01-02 @ 20:49:45
URL: http://sofiesblommor.blogspot.com
Postat av: Carolina

Det har varit med nöje jag kikat in här på din blogg, får alltid roliga tips och idéer här, Tack!

2012-01-02 @ 21:56:23
Postat av: Emelie

Å, vad kul! Grattis till förlovningen!Antar att du nu sitter o funderar - göra brudbuketten själv eller överlåta till kollega ... (eller du kanske redan vet;)

kramar Emelie

2012-01-02 @ 21:56:42
URL: http://www.svenskablomsterbloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0