efterlysning

Jag efterlyser en svensk-engelsk ordbok på "floristspråk" Det är nämligen så att när det kommer in engelsktalande kunder i butiken så blir jag helt nollställd och tappar helt min profsighet! vet ju knappt vad någonting heter! så står man där, fåordig och med sin knaggliga engelska och försöker sälja rosor (eftersom jag vet vad det heter på engelska)!

Hade jag varit duktig nu hade jag letat upp alla ord jag ville veta själv.... men så här i juletider känner jag att det finns annat att lägga energin på.... Till våren får jag börja jobba på min ordbok.... om ingen hinner före såklart ;)

Jag vill också påpeka att jag inte gjort några efterforskningar på om det redan finns en ordlista? om någon har några tips är jag tacksam =)


Ha en bra dag! pussilago


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0