Älskad-Saknad

Idag har jag jobbat med formbinderi i form av en klassisk kärleksfull hjärtform. För att framhäva hjärtats mjukhet har gjort det med rundade kanter... och visst blir man sugen på att bara gosa in sig i dom sammetslena rosorna och dom mjuka formerna (..eller så är det bara jag...) 

Tänkte visa med bilder hur jag gjorde det här fina hjärtat med inte mindre än 120st röda rosor! Och som om det inte räckte med 120st rosor har jag dekorerat en aning med alocasiblad (ett av mina favotitblad faktiskt) och Cambria orkidéklockor)
Hjärtat var till en begravning men liknande arbeten skulle lika gärna kunna funka på bröllop eller andra kärleksfulla tillfällen.






  
  



        



                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0