Första frosten

Farsdag... och jag har inte varit och hälsat på farsgubben. Han får tyvär vänta en vecka på mitt besök... men hade jag träffat honom idag hade han fått en sån här fin bukett "första frosten" -en annorlunda bukett med milda frostiga toner...


Material:
* En stor planta silverek
* 3st kvistar budslöja (som jag fördelat runt oom silvereken)
* 1 stort Alocasiablad
* 1 ljusrosa decocryss
* 1 vit orkideklocka (sitter i ett vattenrör med skaft, just för hållbarhetens skull)

Det jag gillar med denna buketten är just dom milda färgerna, kontrasten mellan det skira i silvereken och slöjan mot den blanka Alocasian och att det är en väldigt enkel och spännande bukett.

Kommentarer
Postat av: Tina

Ljuvligt!

2009-11-10 @ 18:04:42
Postat av: Matilda

wow spännande. hur får silvereken och orkidén vatten??

2009-11-11 @ 09:58:48
Postat av: Malin

Silvereken är så lång så den sitter i vasen. Orkidén sitter i ett plaströr med lock =)

Kul att ni gillar den.. är själv väldigt nöjd

2009-11-11 @ 13:01:13
URL: http://convalaria.blogg.se/
Postat av: Matilda

ok då fattar jag... ja den va mysig och framför allt utöver det vanliga:-)

2009-11-11 @ 14:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0