Julskyltning / julvernissage

Nå är det bråda tider på La Fleuriste! På lördag har vi våran årliga julvenissage. Då ska julskyltningen vara klar och butiken skall vara tipp topp!

Igår gjorde jag klart orkidéfönstret (1 fönster av 7 totalt)





Orkidéfönstret ingår i tema skogen. Jag ville göra något kul ocu valde att få in skogskännslan i mossan. Sedan blir det ju som en hel skog med orkidéstrutar när man exponerar dom ihop =) 

så här gör man en orkidéstrut:
    

* Gjut fast en bambupinne i betong.
* Linda på mossa med en fin spoltråd
* Ta bort all jord/bark från en orkidé och linda på den längst upp på pinnen.
* Fixa till den fina strutformen med extra mossa och tråd

Det trixiga är att få till en smäcker form och att få orkidén på plats och sitta stadigt.


Här är mina rara praktikanter, Christina och Amanda... Vad skulle jag göra utan er! =)
 

Nu ska jag fortsätta med dagens bestyr... Ha de gott så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0