brudbukett

Denna härliga sommarbukett gjorde jag till en kompis kompis när hon skulle gifta sig i sommras. Det är alltid roligt när man kan knyta ann till brudparet. Charlotte som bruden heter, bestämde sig tidigt att hon ville ha pioner i sin brudbukett och att den inte skulle vara allt för "ordnad". Jag har därför bundit buketten i handen.  

Har inga superbra bilder på denna men jag hoppas att ni kan se lite i allafall.


 
Buketten innehåller:
* Pion Sara Bernad
* Pion vinröd
* ros Sweet Avalanche
* kvistros liknande Sweet avalanche
* plumosus, poppel mm grönt


Med tärnbuketterna fick jag lov att göra något annorlunda jag tyckte att "spiror" med protea king var en lysande idé så så fick det bli!



Här har jag "gröpt ur" en protea och  satt dit en oasis i ett litet nät (en sådan som sitter på en brudbukettshållare.) Sedan arrangerade jag med lika blommor som i brudbuketten i protean. Visst blev dom fina! =) Skulle lika gärna kunna passa som brudbukett.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Du kommer ju lätt få göra min brudbukett! när det blir aktuellt vill säga =)kraaaaam

2009-11-15 @ 17:15:47
Postat av: linnea

Jag har faktiskt gjort en liknande efter att jag såg din! Såklart inte alls lika fin - hade inte så mycket pengar att röra mig med heller eftersom jag tvingade pappa att köpa den:)



Du är jätteduktig!



http://lavandulaa.blogg.se/2010/october/protea.html

2011-01-19 @ 12:59:24
URL: http://lavandulaa.blogg.se/
Postat av: Malin convalaria

Hej Linnea! Kul att du gillade den så mycket att du ville göra en egen. Det är precis som man ska göra ju... Hitta inspiration, härma och sätta egen prägel på. Den blev säkert minst lika fin! :)

ha det gott

2011-01-22 @ 17:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0