brudbukett

Passionerad bukett med chokladdoft!


Detta är min senaste brudbukett.
Bruden ville ha röda rosor, men annars fick jag fria händer.
Brudbuketten innehåller:

* passion ros
* cambria
* kosmos (chokladdoftande mums!) 
* skimmia
* galaxiblad
* pärlor och tråd




Buketten är gjord i en lady oasishållare för att få den perfekta runda formen. Färgerna smälte ihop lite bättre i verkligheten... Det är kul att leka med kontraser och nyanser från det ljusa i cambrian till det nästan svarta i cosmos.

Undersidan består av galaxiblad som jag nålat fast i rosorna för att få en 90graders vinkel. Hantaget är sidenband som jag limmat med limpistol.



Idag fortsätter jag med gravsmyckning i butiken. La Fleuriste är en väldigt lång butik och vi har möjligheten att skylta utanför vilket blir jättefint nu när alla allahelgonbinderier är på gång... dock lite slitigt att plocka in och ut allt varje dag. Men det är det värt!

Kommentarer
Postat av: Matilda

mysig :-) älskar cosmos hade den i en kruka ute i somras. varma sommar vindar som doftar choklad :-D

2009-10-29 @ 20:58:33
Postat av: sabrina

Fint med nålarna under :)

2010-03-24 @ 17:59:42
URL: http://sabrinaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0