färg och form

Detta är en begravningsdekoration, långt ifrån traditionell... 



Stickmassan jag använt är en oasis på frigolitbotten. Själva frigoliten har jag täckt med ett cerist plastband som jag har nålat fast.

Material:

  • Phalaenopsis orkidé
  • cerise gerbera
  • rosa hyacinter
  • mitsumata (färgade pinnar)





   
 



Så här ser grunden ut. Den guldiga runda plattan är en ljushållare (ett ljushållare?) en eller ett... nåja... det ska i allafall sitta ett ljus i.


Varför jag valde den formen? Jag skulle göra en låg dekoration med ett ljus i. Ville göra något oväntat. En spillbit från något annat projekt triggade min kreativitet! Formen fanns redan, så sen var det bara att göra det bästa av det!

Vad tycker du om nytänkande begravningsdekorationer? konstigt? Vackert? personligt?

Fler nytänkande begravningsdekorationer väntar i morgon.
Kramifolia!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag gillar det!! Kul med nya varianter och arbetsätt.

2010-01-19 @ 07:39:41
Postat av: Miss*E*

gilar den mkt! behövs lite nya tankesätt på den fronten!

2010-01-19 @ 09:25:25
URL: http://ericadanielsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Sååå otroligt snyggt! :D

2010-01-19 @ 13:19:04
URL: http://flowerart.blogg.se/
Postat av: Matilda

så mycket roligare är det traditionella men ändå så att det går att acceptera för dom gamla :-) snyggt

2010-01-19 @ 14:44:40
Postat av: Malin convalaria

Vad kul att ni tycker som jag! det är så mycket roligare och mer inspirerande att jobba med nya spännande former och tekniker! =) kramifolia

2010-01-19 @ 22:13:15
URL: http://convalaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0