färgranna kransar

Idag tänkte jag visa två exempel på begravningskransar med gerbera och germini som jag har gjort.
I den första kransen har jag grupperat efter färg. Tydliga grupper med mellanrum mellan varje grupp så att man ser kransstommen. Kransen är täckt med lite blandat grönt men mest en limegrön en (gold crest) Fint och fräscht med limegrönt =)

 


I den andra kransen har jag blandat i lite mer färger och gjort mindre grupperingar. Sticktekniken är samma på båda kransarna. Jag har använt en späcknål och stuckit blommorna direkt i halmstommen.

Vad som är viktigt att tänka på när man gör dessa kransar är att...

  1. lägga hela kransen i blöt en stund innan så att halmen drar åt sig vatten.
  2. blommorna måste vara fräscha och vattendragna.
  3. duscha med en duschflaska på blommorna
  4. plasta in och förvara kransen i kylen (blomsterkylen menar jag då)



Vilken krans gillar du bäst?


Kommentarer
Postat av: Maria

Den utan mellanrum... Härligt våriga!

2010-01-20 @ 06:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0