bröllopsveckan fredag

På fredagen kunde man verkligen känna att den stora dagen var nära! Dagen före bröllopet och det mesta skulle vara klart!  Vårat lilla dreamteam fick i uppgift att göra björkbågar som skulle sitta i slottets fyra portar. Det blev mycket björk.... 100meter ganska tjokt lindat. Blåsan från sekatören gör sig fortfarande påmind i min hand! Inte så kul att göra - men jösses så fint det blev!

Sedan fick jag den stora äran att hjälpa till med blommorna till honnörsbordet! Jag gjorde två stycken skålar (kristall från 1800-talet) med alchemilla, en skål med rosa luktärt och en med rosa engelska trädgårdsrosor. Så enkelt men så vackert!

Det blev en väldigt sen kväll. Jag hjälpte till lite här och var, i kyrkan bland annat.

Oj, höll ju nästan på att glömma... Alla som hjälpte till med bröllopet fick en minnesmedalj! Då kan ni tro att man blev lite stolt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0