bröllopsveckan tisdag

Vi fick sovmorgon denna dag för vi väntade in en blomsterleverans. Jag passade på att strosa omkring i gamlastan med min vän Helene.

Kl 13.00 var det dags att åter visa sitt passerkort och traska in på slottet. Min grupp började direkt med att göra arrangemang som skulle pryda festvåningen och gästrummen. Jag fick jobba mycket med rosor i aprikos och rosa nyanser blandat med fontängräs och alchemilla (daggkopa), massor med fontängräs och alchemilla! Det var väldigt härligt att använda mycket av dessa gröna läckerheter! Har ju som sagt inga bilder men det blev mycket pampiga dekorationer som var formstarka men samtidigt somriga och vackra.

Under dagen fick jag veta att både Kungen och Drottningen tassade omkring på slottet. Dom var till och med inne i tältet och kollade på floristernas arbeten. Jag missade detta tyvär :(

fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0