bröllopsveckan torsdag

På torsdagen var vi klara med förberedelserna på festvåningen. Många gäster skulle komma idag så gästrummen var också klara. Min grupp fick då jobba i tältet med alla andra florister. Vi tog oss an att sätta rosor och hortensia i vattenrör som sedan skulle användas till att göra dom gigantiska blomstertavlorna inne i Riksalen.

Sedan skulle själva tavlorna göras. En tavla bestod av hela nio stycken decoplattor (oasis med frigolit på baksidan) som skulle täckas med blommor. Sedan fanns det hantverkare på plats som skruvade upp plattorna på träskivor. Själva istickandet av blommor gick ganska snabbt. Det som var tisdskrävande var förarbetet med att räkna, dela upp och sätta vattenrör på blommorna. Anledningen till att vi hade vattenrör var för att vi inte kunde blöta oasisen pga tyngd och dropprisk. kommer inte ihåg hur många vattenrör som fylldes men det var mer än 10 000 om jag inte minns fel. (om någon vet exakt får man gärna komentera)

Kungen och drottningen var inne och kollade läget i floristtältet. Jag pratade inte med dom men jag såg dom i allafall =) Såg även Kronprinsessan skymta förbi och många av hennes gäster.

fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0