Lucka 24

Nu är vi framme! Tänk att det redan är julafton. Som vi längtat, pysslat, stressat, bakat, pyntat och förhoppningsvis njutit massa på vägen. Dagen till ära tänkte jag visa hur jag själv har pimpat min julgran med blommor!
 
Jag har gjort egna små julgarnsvaser att hänga i granen. För att göra dessa behöver du:
  • ett plaströr
  • nejliketråd
  • floratejp
  • vackert garn
  • lim
  • en bit tidningspapper
  • sax
Börja med att tejpa fast 4 st nejliketrådar. Använd floratejp. Floratejp finns i din blomsterbutik och blir "klibbig" när man drar ut den så att den fäster på sig själv. 
För att få en snygg form rullade jag ihop lite tidningspapper som jag tejpade in. Tejpa hela "struten"
Sedan är det dags för att linda in hela struten med garn. Börja med att limma fast garnet i den smala änden.
Linda garnet nästan hela vägen upp. Ta en bit garn och limma den som en ögla. Detta blir själva upphängningen.  Linda garnet hela vägen upp och fäst med lim.
Sedan kan man forma "svansen" lite som man vill. Gör ett par stycken, häng upp i granen, fyll på med vatten och sätt i dina favoritblommor! Jag valde röd-vita nejlikor! 
Hoppas att ni gillade vår DIY-adventskalender! Jag har i allafall haft kul och fått det ovanligt fint hemma tack vare alla DIY! hihi 
 
Från oss alla, till Er alla, en riktigt GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jättefin gran! Blommor är ju som alltid finaste dekorationen ;) Hoppas ni får en mysig dag! God Jul kram Emelie

2012-12-24 @ 12:26:00
URL: http://www.svenskablomsterbloggar.se
Postat av: Emma

Vilken Grand finale!! En helt magisk fantastisk gran! :-D God Jul till dig och din familj . Massa kramar

2012-12-25 @ 11:56:14
URL: http://lavendulas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0