ett livsöde

Tänkte berätta om toablomma jag har just nu. Det är en orkidé, en gammal goding som jag inte har varit helt snäll mot (hm... undrar om jag är snäll mot någon av mina växter hemma!?) Jag hade tröttnat på själva plantan men den blommade fortfarande. (Och florist som jag är kan jag ju inte slänga en fin blomma) Jag slet upp den från sin kruka och klippte av (!) nästan alla rötter. Sedan knölade jag ner plantan in den här vasen och fyllde på med vatten. Tanken var att den skulle få några veckor som "snittblomma" Den blommade längre än jag hade förväntat mig och när blomman tillslut vissnade klipte jag av stängeln. Till min förvåning var bladen fortfarande fina och det kom nya blad så jag lät den vara kvar i vasen. Sedan dess har den stått i badrumsfönstret. Tror ni jag blev förvånad när jag upptäkte att en ny stängel var på väg?! Nu blommar den så fint och har fått en hedersplats på handfatet i badrummet.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, vilken överlevare! En riktig kämpe.



Ville bara titta in och säga att jag verkligen gillar din nya design på bloggen :)

Kram Sofie

2012-01-23 @ 10:34:50
URL: http://sofiesblommor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0