Lila skönheter och ont om tid

Denna vecka bara rusar på. I morgon är det jobb som gäller. Ska försöka hinna med att vårpiffa min balkong nu i dagarna. Det är hög tid för det. Och just det ja, SM närmar sig och ska jag vara ärlig så har jag lite smått panik! Ideer finns det gott om men att sedan göra verklighet av dessa och få ihop tekniken är en utmaning. Och snart är det påsk. Vill ju hinna med lite mer påskinspiration också! ...och hitta vårt nya boende, och vara en bra mamma och sambo och ha fint hemma och hinna träna osv... Frustrerande när man inte hinner med allt man vill!
Idag bjuder jag på lite lila skönheter så här på kvällskvisten. Inget speciellt bara vackert...
pju... Vill inte att detta ska vara en klagoblogg men ibland är det skönt att få lätta sitt hjärta! Ett djupt andetag och nya tag i morgon!

Kommentarer
Postat av: Lisa Holmgren

Sådär känner jag varje dag :) Jag tror att det hör till om man är en mycket driven och kreativ person plus att man har familj. Det gäller att hitta balansen bara, efter SM så känns det säkert bättre igen! Försök att koppla av och vänta med det som inte behövs göras NU. Ingen ide att bli stressad för då skiter sig allt ändå.... Det räcker att göra sitt bästa!



Kram Lisa



http://lisaflorist.blogspot.se

2012-03-29 @ 16:10:40
URL: http://lisaflorist.blogspot.se
Postat av: Anna Eriksson

Hej!



Jag har precis hittat till din blogg genom olika sökningar på brudbuketter. Dina är fantastiska! =) Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig átt svara på hur man "får fast" liljekonvaljer i en enkel bukett tillsammans med vita callor. Jag ´tycker det ser så läckert ut men ändå enkelt. Förlänger man skaften med ståltråd på ngt sätt?



Tacksam för svar!



Mvh Anna

2012-03-29 @ 20:04:15
Postat av: Malin convalaria

Tack för dina värmande ord Lisa =)



Hej Anna! Ja man kan förlänga stjälken genom att fästa en nejliketråd med floratejp på liljekonvaljens stälk.



med blomstrande hälsningar Malin

2012-04-01 @ 13:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0