Floristpanelen novemberbuketten

Då var det dags för floristpanelen igen! Det var extra länge sedan nu på grund av lite tekninskt strul. Men nu är vi tillbaka och kommer köra en gång i veckan om allt flyter på! Denna gången är det Noveberbuketten 275kr från interflora.se som skall bedömas.
Av 5 möjliga där 5 är högst och 1 är lägst
 
Färg:Aprikos/persika... eller vad man nu ska kalla den här färgen. Enligt mig är den helt ljuvlig i alla fall! Gillar att man matchat bindstället med blommorna. Att man har jobbat ton-i-ton är bara så fint!
Form: Hög och elegant, men samtidigt varm, passar utmärkt till blommvalet.
Mateialval: Två aprikos Amaryllis med steelgras och Ilexbär i matckande ton. Jag som älskar jul och allt som hör därtill, speciellt snittamaryllis, tycker att denna bukett i november känns helt rätt. Som en påminnelse att julen snart är här utan att för den skull vara sådär typisk röd-julig. Att man valt att ha två Amaryllis känns lite lyxigt och extra pampigt för pengarna.
Helhet: Jag älskar allt med den här buketten. värmen, enkelheten, lyxkänslan... Har helt enkelt inget att klaga på. Har inget annat val än att ge den en femma i betyg!
Användningsområde: Den här buketten vill jag ha hemma. Nu och hela december! Och i januari byter jag ut ilex mot mer steelgras. Jag kan ge den till min bästa väninna, till svärmor, till pappa, till mormor, till min bror eller syster....  Den passar alla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0