Krysantemums

När jag fyllde år förra helgen gav jag mig själv en härlig bukett med kvisrtrosor nypon och frilandskryss. Kvistrosorna har gett upp men kryssen och nyponen fick nytt hem i min nya vas jag fick i present. Kryss eller krysantemum som blomman egentligen heter är en väldigt hållbar blomma och jag räknar med att ha en fin bukett veckan ut. Dessutom finns kryss i massa olika färger och former. Denna sort kallas alltså frilandskryss och finns bara sent på hösten. Stort GILLA för krysantemum!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja visst, stort gilla! Fast bara dubbla/fyllda, måste jag nog säga. Finns så klart några fina enkla också, med jag föredrar fylla eller santini ;)

2012-11-12 @ 20:11:07
URL: http://www.svenskablomsterbloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0