lyshjärta

Här ser ni resultatet av min skaparverkstad igår. Ett lysande dörrhjärta till svärmor. Väldigt smidigt med en ljusslinga som går på batteri! Ljusslingan kan vara min favvopryl just nu. Jag är lite extra sugen på belysning nu när det är så mörkt i vårt land. Har lite planer för våran entré... får väl se om jag hinner fixa något med den i helgen. 
Förresten! Har ni sett att jag är med på svenska blomsterbloggar idag? Eller snarare en bukett som jag gjort. Det handlar om ett litet projekt som ni kommer att få se framöver.
 
Till sist vill jag ge dagens husmorstips.
När man jobbar med material som tall och gran är det lätt att man får kåda på händerna. Kåda är som bekant näst intill omöjligt att tvätta bort. Men jag har ett knep. Om man smörjer in händerna rikligt med olivolja så löser fettet upp kådan. Sedan kan man torka av oljan med papper och vips så är händerna både rena och mjuka =) 
 
med blomstrande hälsningar
Malin

Kommentarer
Postat av: Emelie

Toppen med olja-på-kåda-tipset! Förra helgen lyckades jag kladda lite kåda på mina föräldrars diskbänk när vi pysslade med just tallekvistar ;) Så nu ska jag skicka tipset vidare till mamma.

2012-11-21 @ 23:08:50
URL: http://www.svenskablomsterbloggar.se/
Postat av: Ingvor Olsson

Hej Malin!
Vilket fint hjärta!
Var kan man köpa denna batteridrivna slinga?
Ståltråden måste väl vara lite kraftigare så att hjärtat
får lite styrsel med tanke på slingan. Var får jag tag
på denna typ av ståltråd? Bor i Göteborg.
Advenstshälsningar till dig!

Svar: Hej Ingvor! Ursäkta mitt lit sena svar... har varit fullt upp! Slingan har jag köpt på bauhaus. Angående stommen så har jag gjort lite olika. Det bästa är att hitta en "metallpinne" som är bra stadga i. En tunn "pinne" går att forma till ett hjärta. tror att man kan hitta sådana på byggvaruhus. Jag bara "sprang på" min pinne på jobbet och vet inte var vi köpt den men den var typ 3-4mm tjock. Alternativet är att ta massa 18-trådar och bonsaitråd (finns hos florister) och tvinna ihop till en hjärtform. blir inte riktigt lika bra dock. Lycka till =)
Malin Svahn

2012-11-22 @ 04:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0