Floristpanelen sverigebuketten

Sverigebuketten från euflorist 255kr
av 5 möjliga där 5 är högsta betyg och 1 är lägsta betyg.
 
Färg: Gult, blått och vitt passar absolut till en sverigebukett. Personligen tycker jag inte om att ha flaggor i mina buketter men flaggans lite mörkare blå bygger upp färgskalan något och passar ju till temat. Så, lite motvilligt säger jag okej då.
Form: Rund kompakt form, passar till blomvalet. Fint att det gröna får ta för sig och spreta lite. Får lite sommarfeeling.
Mateialval: Hortensia, ros, germini, matrikaria, sverigeflagga och blandat grönt. konrasterna hittar vi i färgerna och det spretiga gröna mot dom runda formerna på blommorna. Jag gillar att man valt en blomma som är riktigt blå. Ofta blir "blå" blommor mer åt det lila hållet. Gillar också kontrasten mellan den ljusgröna buplerumen mot den mörkare poppeln. Kanske är priset lite väl i överkant för dessa blommor?
Helhet: En klassisk "grattis på högtidsdagen" -bukett. Fin men inget extra. För en fyra i betyg hade jag velat ha bättre pacering på rosen och kanke någon mer blomma för pengarna?
Användningsområde: Perfekta nationaldagsbuketten med flagga och allt...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0