I min verktygslåda

I morgon är det dags för Elmia Flower grand prix! Wiii! Lite pirrigt är det allt såhär kvällen före. Verktygslådan är i alla fall packad och jag tänkte visa lite vad jag har i den. Alla tävlande har fått en lista på vad man får ha med sig för verktyg och övrigt material.
  • Mitt viktigaste verktyg är snittkniven (grön i detta fall) Jag föredrar att använda mattkniv för att den är så vass och lätt att byta blad på. Dessutom kan man ställa in längden på knivbladet beroende på vad man ska jobba med.
  • På andra plats kommer sekatören. Den gör liksom grovjobbet med att kapa i rätt längd osv.
  • Lite olika tänger till trådar 
  •  Sax är alltid bra att ha.
  • Pennan kan vara bra om man vill skissa upp en idé lite snabbt.
  • Det långa till höger, brevid pennan, är en späcknål och den används vid en speciell teknik när till exempel vill sticka blommor direkt i en halmstomme (att späcka en krans)
 
Lite olika trådar, dekorationstråd, skafttråd, silvertråd, bonsaitråd, spoltråd...
Buntband. Väldigt användbart när man vill göra konstruktioner mm.
Nålar med pärlhuvuden. Dekorativt och kan även användas i tekniken.
 
Utöver detta har jag även en limpistol, extra knivblad och plåster!
Nä, nu dags för lite sömn... Det blir en lång dag i morgon. Och rolig!
 
med blomstrande hälsningar
Malin

Kommentarer
Postat av: Carolina

Lycka till imorgon:)
/Carolina

2012-10-16 @ 21:44:49
Postat av: Betty

Sov gott och lycka till imorgon :)

2012-10-16 @ 22:05:23
URL: http://prettybetty.se
Postat av: Fairy of Inspiration

Lycka till och ha så roligt!

2012-10-16 @ 23:53:17
URL: http://www.fairyofinspiration.se
Postat av: Therese

Vill bara skapa när jag ser allt ;) Lycka till!

2012-10-17 @ 10:01:08
URL: http://thereseofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0