Rädda det som räddas kan!

Här om dagen upptäckte jag att att min (förut) så fina adiantum var näst intill död! =( buhu.... Jag som var så stolt att jag hållit den vid liv så länge, vattnade den varje eller varannan dag. Den mådde till och med bra! men , tja, sedan kom tävlingen och jobb och iväg på 80års kalas i helgen så när vi kom hem i söndags hade den gett upp. Adiantum är en ormbunksväxt och är väldigt känslig för uttorkning. Jag var ju lite orolig för att just detta skulle hända när jag i slutet av oktober fixade till i fönstret. Hur som helst. Jag tog tillvara på dom få stjälkar som fortfarande var vid liv.
tja, även en Grand Prix-vinnare kan misslyckas ibland...
 
med blomstrande hälsningar
Malin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0