Gentlecone på La Fleuriste

Det var ett tag sedan vi körde floristpanelen. Men nu är det dags igen. När jag, Emma och Sofie hade vår bloggträff ville vi göra något praktiskt. Vi bestämde oss för en workshop på mitt jobb, La Fleuriste i Göteborg. Vi jobbade med en produkt från Gentlecone, en corsagehållare som är lätt att använda. Dessutom fäster man sitt corsage med en superstark magnet. Toppen då det inte blir några märken eller hål i kläderna. 
 
Vi jobbade med två gentlecone var. Jag testade att göra ett halssmycke av mina två. Det ser ni i mitten. Till höger ser ni Sofies corsage och till vänster ser ni Emmas.
Här kan du se hur man gör ett enkelt corsage med gentlecone och läsa mer om produkten.
Tekniken är enkel. Man sticker i det material man vill och så fäster man med tre nålar som följer med. Lite pilligare att göra smycke men ett plus är ju magneten som gör den lätt att fästa på kläderna.
Såhär i efterhand så kunde jag kanske ha använt mer botaniskt material, men jag tycker att det är en kul och fin idé att jobba vidare på. Bara fantasin sätter gränserna... 
Gentlecone är ett bra alternativ om man vill göra snygga och snabba corsage. Eller som jag, göra ett smycke.
Gentlecones sponsrade av:
 
Blommor och övrigt material sponsrade av:

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Skjut snyggt arbete med en smart corsage cone, finns den att köpa hos er?

Svar: Tack! =) Vi några gentlecone på lager. Är du intresserad av många så är det läge att förbeställa.
Malin Svahn

2013-04-25 @ 14:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0