låt blommorna viska ett sista farväl.

En vecka återstår av min härliga semester. Vädret har verkligen visat sig från sin bästa sida och vi har umgåtts med släkt och vänner och ätit gott. Som ni har märk har jag även tagit semester från bloggen och det har varit skönt. Ni är några tappra som kikat in här varje dag trots min frånvaro. Det värmer mitt hjärta. Och nu är jag alltså tillbaka på bloggen. Tänkte börja med att visa tre hjärtan jag och min kusin Sara gjorde till (bonusmorfar) Göstas begravning. Även om det var sorligt kändes det fint att få göra något vackert till begravningen. 
Det största hjärtat är gjort i oasis och innehåller 80st red naomi och ganska många trädgårdsrosor
Stommen till de två mindre hjärtarna gjordes av torrt gräs som vi formade med spoltråd (ingen bild på det tyvär) Sedan klädde vi in stommen med trädgårdsrosor med hjälp av röd bulliontråd (stavning?) 
"Stjärnorna" i hjärtat är trädgårdsrosor där alla kronblad fallit av. Vi tyckte det blev en fin detalj. 
Ett sorligt men varmt och vackert farväl. Vila i frid Gösta <3

Kommentarer
Postat av: Margareta

Tack snälla Malin för de vackra hjärtan som du och Sara gjorde. Alla som sett dom har varit imponerade av hur duktig du är.

Svar: Tack Margareta! Det kändes fint att vi fick göra dom. <3
Malin Svahn

2013-07-29 @ 19:25:44
Postat av: Margareta, Holmsunds blommor

Hej!
Så vackra hjärtan. "Stjärnorna" var verkligen en bra idé. Gillar att man kan se det vackra även i det utblommade.
Fortsatt trevlig sommar.

Svar: Eller hur! Från knopp till utblommat=) Tack för dina fina ord.
Malin Svahn

2013-07-29 @ 20:13:57
URL: http://holmsundsblommor.blogspot.com
Postat av: Josephine

Fantastiskt vackra hjärtan! Så fint att ni använde trädgårdsrosor också, och bra idé det där med grässtommen.

2013-07-29 @ 20:40:15
URL: http://josephinesblommor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0