bilder från slottskyrkan

Floristteamet på ca 50 pers var indelade i grupper. Drottningholm, slottet/slottskyrkan och Grand Hotel. Jag var med i den sistnämda. Som bekant filmades inte själva middagen (dagen före bröllopet) på Grand därav totalt fotoförbud, även för oss som jobbade där. Däremot fick hela svenska folket följa vigseln i slottskyrkan, den grupp som min kära vän Emma Forsgren jobbade i. Hon har fotat blommorna på närmare håll och jag har fått låna lite bilder av henne. 
Den makalöst vackra kyrkan dekorerades försommaraktigt med bland annat pioner, delfinium, (helt ljuvligt fantastiska) digitalis, hundkex, boklöv och liljekonvalj.
Altaret
Mina fina vänner (från vänster) Emma forsgren och Sanna Gustavsson.
 
Gå in på Emmas blogg lavendulas.se för fler bilder från Slottskyrkan. 
 
Förresten har jag ju glömt att berätta för er att jag var med på radio P4 Göteborg (och Skövde) klicka HÄR om ni vill höra min röst (så går jag och hämtar "skämskudden så länge") ;)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Oj, vilka vackra blommor. Vad synd att man inte kan få se även blommorna från Grand Hotell och Drottningholm. Det kan man ju bli lite sur för....Äsch vad tokig du är! Inte behöver du någon skämskudde. Jag tycker du svarade bra.Kram

Svar: Tack snälla Lotta =)
Malin Svahn

2013-06-10 @ 19:30:34
Postat av: Marie

Det verkar jättekul att få jobba med ett kungligt bröllop. Jag undrar om det stämmer att man inte får betalt mer än i äran att få vara med? Är florist och sedan flera år tillbaka och skulle gärna vilja vara med till Carl-Philips bröllop:-)
Hälsningar Marie

Svar: Ja, det stämmer att man inte får något betalt men man får väga för och nackdelar. Jag valde att ta semester från mitt vanliga jobb för att göra detta. Jag ser det som en fantastisk upplevelse och inspirationsvecka. Att umgås med 50st blomsternördar är något aldeles extra! =)
Malin Svahn

2013-06-10 @ 22:28:01
Postat av: Marie

Tack för ditt svar! Ja det verkar vara en superrolig erfarenhet💐

2013-06-12 @ 08:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0