Pelargkärlek, en drottning och en prins

Jag har en förkärlek till pelargoner. Jag gillar både bladen med sin vågiga form och mjuka kant och dom romantiska blombollarna. Pelargoner är liksom klassiska och romantiska på samma gång. lika gångbart på landet som på balkongen i stan. I år har jag fallit för ljusrosa sorter. I den kategorin kvalar såklart pelargonernas drottning in, den klassiska "Mårbacka pelargonen". Älskad av många! Och om en kvist skulle råka gå av är det inget att hänga läpp för. Pelargoner är nämligen lika fint att ha i vas och i snittdekorationer.

 
 
 
Sedan har jag en annan supersöt svagt rosa pelargon som heter "prins Nikolaj". Prinsen är nog min favorit med sina nästan vita blommbollar. Visst är den bedårande!?
Ja, men det var allt för "tanten" den här gången ;)
Med blomstrande hälsningar
Malin
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0